Funkcjonalności płatności - fajne tricki sprzedawcy

Jest XXI wiek. Wybić się na rynku jest czasem równie łatwo, co zostać dyrektorem w firmie, w której pracujemy, wymaksować Dark Souls, czy nie wzruszyć się na "Jak Wytresować Smoka 2". Przyda się zatem każdy as w rękawie, od wyjątkowego wyglądu strony, poprzez kompleksową ekspertyzę w kontakcie z klientem po drobne, acz cieszące rzeczy. Gdy konkurencja nie śpi na oczywistych frontach, być może ta ostatnia kwestia sprawi, że wyrobimy sobie tak potrzebną przewagę.
Jednymi z udogodnień jakie można zaserwować swoim klientom są funkcjonalności. Owszem, błyskawiczne metody płatności to nic nowego na rynku e-Commerce i można z nich skorzystać zasadniczo wszędzie od Allegro, przez Intercity po lokalne sklepy, reprezentujące swoje lokalne odpowiedniki. Jednakże można je wzbogacić o dodatkowy komfort, szybkość lub zwyczajnie oryginalność. Przyjrzyjmy się krótko kilku takim usprawnieniom.

Płatności one-click
Czyli płatności wykonywane poprzez jedno kliknięcie przycisku myszy. Pozwalają one klientom na jeszcze szybsze zakupy, jeśli ufają oni swojej witrynie. Pozwala to jeszcze bardziej zżyć się z ulubionym sklepem, a przez co nie opuszczać go, gdyż nowy towar kupujemy tam, zanim się dobrze wysilimy. Ta opcja pozwala na utrzymanie przy sobie klientów co jest bardzo ważne. Sam proces jest natomiast bardzo prosty. Dane są zwyczajnie zapisywane w certyfikowanym, bezpiecznym systemie płatniczym i czasami jedynie banki będą wymagać podanie jeszcze raz kodu CVV lub CVC przypisanego do naszej karty płatniczej. Proste, a dobre.

Dedykowane linki do płatności
To udogodnienie pozwala sprzedawcy lub jego pracownikowi na wygenerowanie w wygodny sposób linku do płatności w systemie, który administruje. Odnośnik nie tylko oferuje przejście od razu na odpowiednią stronę, ale pozwala również na zakodowanie w nim ceny, czyli uwzględnienie zniżek czy punktów lojalnościowych. Przydaje się również w każdym biznesie, gdzie wykonywane są indywidualne wyceny. Wystarczy wyobrazić sobie, że klient pytający o ofertę dostaje gotowe linki do każdej z przedstawionych opcji, zamiast kilkuzdaniowej instrukcji jak sfinalizować zakup. 

Płatności cykliczne
Płatności cykliczne są już rozwiązaniem całkiem popularnym w aplikacjach internetowych banków. Służą głównie do opłacania rat i rachunków, jednakże mogą być z powodzeniem zaimplementowane w każdym sklepie, działającym z dobrym pośrednikiem płatności. Cykliczność płatności pozwala na wprowadzenie takich opcji jak płatne subskrypcje treści i materiałów, okresowy dostęp do bibliotek (np. filmów czy muzyki) czy natychmiastowe wykupywanie nowego towaru. Funkcjonalność ta może być nie tylko podstawą działania konkretnych biznesów (np. gazety internetowej) ale również w szczególny sposób pozostawia klienta w stałym kontakcie z usługodawcą. 

Automatyzacja zwrotów
Wielokroć zdarza się, że mylimy się przy płatnościach. Nie chodzi tu nawet o źle wpisane dane, bo te są obecnie często generowane. Czasami jednak spotykamy się z błędami sieci, przez które zamówimy towar omyłkowo wiele razy lub też kupimy nie to, co mieliśmy zamiar. W takich sytuacjach przydaje się system, dzięki któremu kupujący wycofa się z transakcji, przed jej realizacją, bez konieczności interakcji ze sprzedającym. Warto o tym pomyśleć, zwłaszcza przy sklepie internetowym.