Usługi Dotpay od strony praktycznej

Każdy przedsiębiorca, który chce finalizować transakcje ze swoimi klientami czy partnerami biznesowymi drogą internetową, powinien pomyśleć o wyborze odpowiedniego pośrednika płatności. Operatorów na rynku płatności nie brakuje. Jednym z liderów polskiego rynku jest z pewnością firma Dotpay. Z powodzeniem wychodzi ona ze swoimi usługami poza granice naszego kraju. Udostępnianie interfejsu systemu w aż 9 językach mówi wiele o popularności Dotpay. Jednak zacznijmy od podstaw. Jak działa Dotpay?

Sposób działania firmy Dotpay
Firma Dotpay pośredniczy we wszelkich transakcjach dokonywanych w Internecie. Obsługuje płatności, ułatwiając ich przeprowadzanie. Dzięki Dotpay klienci sklepów czy usługodawców nie muszą kontaktować się bezpośrednio z tym, u kogo robią zakupy. Nie dokonują również wpłat bezpośrednio na jego konto. System oferowany przez Dotpay przenosi ich na wygodną stronę płatności. Klient wybiera na niej jedną z wielu dostępnych form płatności np. szybki przelew, płatność kartą czy raty internetowe. Pieniądze wysyłane przez klienta trafiają na konto operatora, ale zostają dopisane do indywidualnego konta sprzedawcy w systemie płatności. Sprzedawca nie musi już czekać aż otrzyma pieniądze na swoje konto, aby rozpocząć realizację zamówienia. Może to zrobić znacznie wcześniej. Otrzymuje, bowiem automatyczne powiadomienie z systemu o dokonaniu transakcji. Podobną informację dostaje także klient. Ma on, zatem pewność, że płatność została zrealizowana poprawnie i pieniądze wkrótce dotrą do sprzedawcy. Ogromną zaletą tego rodzaju transakcji jest ich szybkość. Cały proces zajmuje chwilkę, a klient może liczyć na natychmiastową realizację zamówienia, na czym mu z reguły bardzo zależy. 

Proces płatności według Dotpay
Proces płatności w systemie Dotpay zawsze przebiega według podobnego schematu i składa się z kilku podstawowych kroków. Pierwszym jest oczywiście wybór określonych towarów przez klienta i zdecydowanie się na konkretny sposób zapłaty. System automatycznie przekierowuje klienta na stronę płatności. Zazwyczaj jest to dobrze znana klientowi strona bankowości elektronicznej jego banku. To właśnie tutaj następuje wpłata. Klient po potwierdzeniu transakcji zostaje z powrotem przekierowany na stronę sklepu. Po dokonaniu płatności otrzymuje informację zwrotną z systemu, najczęściej pocztą mailową lub smsem. Proces jest bardzo prosty, niemal intuicyjny. Na żadnym etapie klient nie musi zastanawiać się, co zrobić dalej. Cały czas jest niejako prowadzony za rękę, aby z sukcesem sfinalizować transakcję.