Wirtualna galeria handlowa

Niektórzy nie cierpią ze względu na okropne tłumy, inni uwielbiają szał porównywania ciuchów z przyjaciółmi, jeszcze inni zabiorą rodzinę na niedzielny spacer z prezentami i kawą w Starbucksie. Galerie handlowe to coraz częściej występujące atrakcje dla zakupoholików, a każde szanujące się miasto będzie mieć przynajmniej namiastkę takiego budynku, podczas gdy te większe nawet jedną na dzielnicę. Brakuje tylko, by tak jak wszystko co popularne, dało się to zrobić w Internecie. 
Chyba, że się jednak da.

Take me home, shopping roads
Wystarczy współpraca z dobrym pośrednikiem handlowym na rynku e-Commerce, a taka, wciąż całkiem unikalna, funkcjonalność może zostać wprowadzona. Jest to możliwe tak na mniejszą skalę, jak dobranie opakowań do prezentów u oddzielnego sprzedawcy, czy dodatki do zakupionego sprzętu z innego miejsca, jak i na prawdziwie szeroką skalę. Wszystko ku maksymalnemu zadowoleniu kupującego, którego komfort i czas są cenione. Zapłaci raz, przy wyjściu – coś czego nie ma jeszcze w Złotych Tarasach czy innej Bonarce.

Prawdziwy wirtualny pasaż
Pasaż, bo tak nazywa się ta funkcja, pozwala na połączeniu grupy sprzedawców na jednej witrynie internetowej. Tak jak wspomniano, można to sobie wyobrazić na mniejszą skalę, jako dwa, może trzy uzupełniające się sklepy w branży, jak i całą spółkę lokalnych rzemieślników, korzystających z jednej wystawy. Towar może być zbierany w jeden wirtualny koszyk, za który płatność odbywa się na końcu, poprzez zaufanego pośrednika (np. Dotpay), co pozwala również na błyskawiczne przekazanie środków, a co za tym idzie – szybszą dostawę. Płatność taka, jest rozdzielana dalej, już bez udziału kupującego, tak by nie miał wątpliwości, czy nie musiał spędzać godziny na ponownym płaceniu za drobiazgi.

Multiwypłaty, raporty, udogodnienia
Kolejnym udogodnieniem, umożliwiającym postawienie takiego wirtualnego przedsięwzięcia są tak zwane multiwypłaty. Pozwalają one na użycie jednego konta do przeprowadzania wszystkich rozliczeń. Połączone z raportami i eksportem danych, kolejną funkcją, pozwala na kontrolę biznesu, prowadzenie wewnętrznych rankingów i porównań. Jest to przydatne nie tylko przy spółkach, ale indywidualnym zarządzaniu pasażem dla wielu sprzedających. Koordynacja takich danych jest tym łatwiejsza, ze raporty eksportowane są w wygodnym formacie, mogą być wysyłane automatycznie na wybrany adres e-mail lub na bieżąco aktualizowane i udostępniane poprzez interfejs w panelu administracyjnym.

Sklep wirtualny brzmi bardzo futurystycznie, trochę jak wyrwany z najnowszego RPG studia CD Project Red - Cyberpunka 2077, czy kolejnej odsłony popularnej w Japonii serii - Final Fantasy. Jednakże jak to zwykle bywa z przewidywaniem przyszłości, pojawia się ona znacznie wcześniej niż zakładamy, ponadto jest znacznie łatwiejsza do osiągnięcia niż jest to przedstawiane. Nie inaczej jest i w tym przypadku. Dobry pośrednik płatności nie tylko obsługuje te funkcjonalności, czy przyspiesza sam proces transakcyjny, ale równocześnie udostępnia wiele narzędzi, by sama implementacja rozwiązań była łatwiejsza i nie wymagała zatrudnienia szeregu specjalistów, a jedynie przeszkolenia swoich ewentualnych pracowników do ich obsługi.

Raz jeszcze można zatem powiedzieć, że przyszłość nadeszła nam dzisiaj i z niecierpliwością wypatrywać latających deskorolek, które gdy już się pojawią, kupimy i dostaniemy bez wychodzenia z domu. Takie prawidłowości nowego millenium, proszę państwa.